Halliwickov koncept učenja plavanja je učiti vse ljudi, še posebej ljudi s posebnimi potrebami, da sodelujejo v vodnih aktivnostih, da se v vodi samostojno gibajo in da plavajo (IHA). Halliwickovo metodo sta leta 1949 v Londonu začela razvijati James in Phyl McMillan.

Učenje plavanja poteka skozi igro v skupini, vsak učenec-plavalec ima svojega inštruktorja. Poudarek je na prilagajanju na vodo, na vzpostavitvi kontrole dihanja in na izvajanju rotacij. Plavalec s pomočjo ustrezne podpore inštruktorja občuti in izkusi gibanje v vodi ter se uči vzdrževati in prehajati v položaje, ki so varni za dihanje. Učenje poteka postopno, preko skupinskih iger, ki so primerne starosti in sposobnostim plavalcev. Rezultat procesa učenja je varen, sproščen in vesel plavalec, ki je sposoben nadzirati lastno gibanje v vodi.

Osnova Halliwickovega koncepta učenja plavanja je program desetih točk:

  1. Prilagoditev na vodo
  2. Osamosvajanje v vodi
  3. Prečno vrtenje
  4. Sagitalno vrtenje
  5. Vzdolžno vrtenje
  6. Sestavljeno vrtenje
  7. Vzgon
  8. Ravnotežje in mirovanje v vodi
  9. Drsenje s turbulenco
  10. Elementarna oblika gibanja v vodi in osnovna plavalna tehnika

 

Program izvajamo v Termah Ptuj.

Inštruktorice plavanja po metodi Halliwick: Sabina Dokl, Vesna Horvat, Tanja Ješovnik, Tanja Knehtl, Natalija Sagadin in Tamara Tomašič.

Vodji skupine: Tanja Knehtl in Tamara Tomašič.

Plavalno društvo Halliwick Slovenije: http://www.halliwick-slovenija.si/

Fotografije mlajše skupine v šolskem letu 2013/14



7. DRŽAVNE VODNE IGRE SOS-MATP

V soboto, 12. novembra 2016, smo se udeležili 7. državnih vodnih iger Specialne olimpiade Slovenije MATP, ki so potekale v ZUDV Dornava. Na igrah je sodelovalo 12 ekip iz vse Slovenije. Na otvoritvi se je predstavila skupina Belkanto s himno Specialne olimiade. Našo šolo sta zastopala Nastja in Luka, ki sta tekmovala v izvajanju različnih vodnih aktivnosti. Vodne igre so vsebovale elemente brcanja, ciljanja, škropljenja, potapljanja, samostojnega gibanja v vodi, orientacije pod vodo, nadzorovanega izdiha, plavanja. V spremljevalnem programu smo izdelovali ribice v ustvarjalni delavnici, rezali sadje za pripravo smotijev ter se sproščali ob masaži. Vsi tekmovalci so prejeli priznanje in medaljo ter se družili ob plesu.

Tanja Knehtl


Prispevek o plavanju po metodi Halliwick na PeTV: http://www.petv.tv/video/informativne-oddaje/ptujska-kronika-sreda-24-junij-2015/

Mnenja staršev in učenk:
»Luka je star 11 let in pol. Ima Downov sindrom. Po Halliwicku se uči plavanja že drugo šolsko leto. Vedno je bil vsepovsod zelo nepredvidljiv, saj ga je zanimalo vse okoli njega. Enako je bilo v vodi. Sedaj, ko se je vključil v učenje plavanja po tej metodi, je v vodi veliko bolj sproščen in zadovoljen. Luka že plava, vendar še rabi nadzor. Naša družina lahko sedaj veliko bolj sproščeno uživa v vseh vodnih radostih, saj je bila prej vedno prisotna nenehna zaskrbljenost in strah. To občuti tudi Luka, v vodo se ne podaja kar brezglavo, uporablja veliko elementov, ki se jih je tam naučil. Priporočam metodo tudi drugim, ki imajo podobne težave v razvoju svojega otroka.« mama Luke

»Za slepe in slabovidne otroke je značilno, da se v vodi počutijo svobodne kot ptice, brez ovir. Tudi Nastja je že kot dojenček sprejela vodo kot možnost neomejenega gibanja in igro. Že drugo leto je tudi vključena v program plavanja po metodi Halliwick, ki ga omogoča OŠ dr. Ljudevita Pivka na Ptuju. Ključnega pomena se mi zdi sistem ena na ena, kar je za naše otroke s posebnimi potrebami zelo pomembno, saj se terapevt lahko celostno ukvarja z otrokom. Sama drža, rotacija in samostojno lebdenje na vodi se je izrazito izboljšalo, kar ji pomaga tudi v vsakdanjem življenju. Tudi izboljšano ravnotežje in samo hojo lahko pripisujemo vadbi v vodi. Kot mama si želim, da bi ji bilo omogočeno Halliwick plavanje redno, čez celo leto, kajti ta vadba v kombinaciji z ostalimi ji omogoča, da se njeno ravnotežje, ukrivljena hrbtenica in tudi samopodoba ne slabšajo.« mama Nastje

»Z ženo zelo podpirava ta način terapije in sva mnenja, da je zelo koristna za Luka ter deluje sproščujoče nanj, ki že tako uživa v vodi, še posebej v bazenu. Upava, da bo še v prihodnje deležen te terapije.« starša Luka

»Vsak torek grem na plavanje v toplice. Takrat v šolo pridem z nahrbtnikom, ker s seboj rabim kopalke in brisačo. Pelje nas kombi, z nami pa gredo še učiteljice. V toplicah se učimo plavati, delamo vaje in pojemo. Super mi je, da lahko grem plavat, da nisem samo v šoli.« učenka Valerija

»Rada plavam in skačem v vodo. Plavam tudi pod vodo. Všeč mi je igra naša četica.« učenka Nastja


6. DRŽAVNE VODNE IGRE SOS-MATP

V četrtek, 6. novembra  smo se udeležili 6. državnih vodnih iger Specialne olimpiade Slovenije MATP, ki so potekale v Centru za usposabljanje, delo in varstvov Črni na Koroškem. Na igrah je sodelovalo 13 ekip iz vse Slovenije. Na otvoritvi se je predstavila folklorna skupina CUDV Črna, sledil je dvig olimpijske zastave in svečana zaobljuba tekmovalke.

Našo šolo so zastopali učenci Luka, Tadeja in Nuša, ki so ob vodenju spremljevalk Sabine, Natalije in Tanje tekmovali v izvajanju različnih vodnih aktivnosti. Vodne igre so vsebovale elemente brcanja, ciljanja, škropljenja, hoje in teka v vodi, orientacije v bazenu, orientacije pod vodo, nadzorovanega izdiha, plavanja. V spremljevalnem programu nas je zabaval pravi gusar, prisotni smo iskali skriti zaklad.

Vsi tekmovalci so prejeli priznanje in medaljo. Medalje sta podelili mladi plavalki Maruša Mlinar in Diana Naglič s Plavalnega kluba Fužinar Ravne. Po kosilu smo zaplesali ob glasbi Damirja iz Črne.

Tanja Knehtl

Nekaj utrinkov vodnih iger