DAN PRIJAZNOSTI
TEDEN OTROKA
Letošnji Teden otroka je že 70. zapovrstjo, potekal je od 7. 10. do 13. 10.
Moto letošnjega Tedna otroka: OTROK, NEPOPISAN LIST.
Spraševali smo se, kakšne vzporednice najdemo med otroštvom nekoč in danes. V našem vrtcu se dobro zavedamo, da je otrok igriv, vedoželjen, radoveden, raziskovalen, unikaten, poseben. Kljub temu, da otroci odraščajo v drugačnih časih, so še zmeraj otroci, ki se radi igrajo, družijo, veselijo, so srečni in zadovoljni.
Bogat tedenski nabor dejavnosti je vsakemu otroku posebej ponujal dovolj možnosti in priložnosti za igro, druženje, veselje.
Ponedeljek:
Izvedli smo vadbeno uro v telovadnici. Otroci že zelo suvereno in nekateri samostojno premagujejo poligon in rešujejo gibalne izzive.
Po zajtrku smo si ogledali digitalno zgodbo Ž. V. Doria, Čudežna skleda medu. Po ogledu smo odplesali medvedkov ples in se družili ob skupnem rajanju.
Torek:
Obiskali smo učiteljico Jasno v dijaškem domu, ki je za nas izvedla zvočno kopel. Spoznali smo nekaj meditacijskih zvočil, se sproščali ob zvokih in nežnih besedah.
V igralnici smo se igrali s svetlobo, uporabljali smo različne laserje, baterijske svetilke, svetlobno mizo, raziskali smo vse kotičke igralnice v temi.
Sreda:
V skupnem prostoru smo se udeležili jesenskih ustvarjalnic. Izdelali smo bibo iz listja, strašilo iz lončkov in oblancev ter jesensko sliko iz drevesnih listkov.
Četrtek:
Čakal nas je gibalni izziv. V skupnem prostoru smo prehajali med postajami. Na razpolago je bila jesenska čutna pot, vozili smo samokolnice in nalagali jesenske pridelke, lešnike smo spuščali skozi labirint, kostanje smo nizali v odprtine. Ob igrah smo ustvarjali z lesenimi gradniki.
Petek:
Sklepni del tedna smo obeležili v najboljši družbi. Povabilu so se odzvali učenci PPVI 5a-6a, ki so nam pomagali pripraviti smoothije. Ob koncu smo se pogostili in skupaj ugotavljali, da nam ta družba res paše, zato je igra potekala v harmoniji in dogovoru, da se še srečamo.
__________________________________________________________________________________________________________________________
ZAČNI MLAD – TEKMUJ POŠTENO
Tudi otroci vrtca Pivkolin smo tekli.
26. 9. smo se priključili množičnemu teku otrok Slovenije, ki se pod pokroviteljstvom Atletske zveze Slovenije odvija že od leta 2016. Po svojih zmožnostih smo naredili prve korake v svet atletike, tekmovanja, sodelovanja in navijanja.
Zbrali smo se na našem igrišču in se seznanili s potekom dneva. Najprej smo se skupno dobro ogreli ob glasbi, nato pa si ogledali progo. Preteči je bilo potrebno razdaljo od napisa start do napisa cilj. Tekle smo vse tri skupine posamično, naši sovrstniki so glasno navijali in nas spodbujali s ploskanjem.
Ob koncu teka smo prejeli medalje za vložen trud in pokazano dobro voljo ter napor, ki smo ga vložili, hkrati smo prejeli priznanja Atletske zveze Slovenije.
Okrepčali smo se z napitkom in sadno malico ter ob skupnem druženju preživeli gibalni dopoldan v najboljši družbi prijateljev.
IZVAJANJE PROGRAMA VARNO S SONCEM v VRTCU PIVKOLIN, prilagojeni program za predšolske otroke s posebnimi potrebami
Starostno obdobje: 3–6 let
Skupina: Mehurčki
Cilji sodelovanja v programu Varno s soncem:
- otrok spoznava, kako lahko sam vpliva na svoje zdravje
- otrok spoznava lastnosti predmetov (vroče/hladno)
- otrok krepi gibalne spretnosti v senci
- otrok spoznava in utrjuje rumene barve
V skupino Mehurčki je vključenih šest otrok. V oddelku so dejavnosti načrtovane glede na specifične potrebe vsakega posameznega otroka, njihovo dojemanje, spretnosti, predznanje. Prizadevamo si, da so otroci vključeni v povsem enake dejavnosti, projekte kot njihovi polnočutni sovrstniki, saj primanjkljaji niso ovira, ampak zahtevajo le drugačno pot in pristop za dosego določenega cilja.
Na dan sonca, 25. 5., smo si v skupini pričarali rumeni dan. Izbrali smo vsaj en kos rumenega oblačila in skozi ves dan imeli rumene dejavnosti. Na oglasni deski smo ustvarili kotiček za starše, hkrati pa smo jih sprotno obveščali o dejavnostih v skupini preko elektronske pošte.
V začetku izvajanja projekta smo se v oddelku ukvarjali z rumeno barvo. Odbirali smo rumene predmete iz množice, razvrščali po barvi, slikali, si pripravili rumeno brivsko peno, nizali rumene ščipalke, gnetli rumeni plastelin, nizali rumene žarke, nosili rumena oblačila.
Spoznali zgodbo L. Emilliani: Sonce potrebuje pomoč in se kratko pogovarjali o legi Sonca v našem prostoru ter njegovem pomenu, skušali smo ugotoviti, kaj bi bilo, če Sonce zjutraj »ne vstane«.
Pripravili smo gibalno igro »Ulovi sončni žarek« in likovno ustvarjali z rumeno barvo. Igrali smo se s svetlobo, ogledali, iskali odseve in polovice slik. S pomočjo sličic in konkretnih predmetov smo ugotavljali, kaj je vroče »as« in kaj hladno “uš”.
Največ poudarka smo namenili bivanju v senci in zadostni hidraciji, saj posamezni otroci nimajo občutka, da je vroče niti ne čutijo žeje oziroma potrebe po tekočini. Posamezni otroci so se v sklopu projekta naučili pitja po slamici.
Dnevno smo nastavili vreme s sličico, igrali smo se v senčnem prostoru terase, hodili v park med drevesa, si pripravili limonado z zelišči z našega vrta, prelivali tekočine, si naredili šotor, se kopali v bazenčkih, uporabljali smo zaščitno kremo, otroci pa so se urili v samostojnem nanašanju le-te. Ob zelo vročih dnevih smo iskali ohladitev v prostorih vrtca, izvajali smo gibalne aktivnosti v telovadnici, se družili s sosednjo igralnico ob skupni igri in si privoščili pravi poletni kino.
PALAČINKE PARTY
V razvojnih oddelkih zelo radi kuhamo. Ob tem razvijamo različne spretnosti in spodbujamo samostojnost. Na voljo so nam vsi pripomočki šolskega učnega stanovanja, manjkali so nam le še predpasniki. Za pomoč smo poprosili učiteljico Marijo Arnuš, ki se je s pomočjo učencev PPVI 6a lotila izdelave mini predpasnikov. Vsak predpasnik je narejen po meri in ima na žepku izvezeno ime otroka, ki ga uporablja. Učenci in učiteljica so opravili čudovito delo, zato smo jih, v zahvalo, povabili na palačinke. Po dobri malici smo se še malo pridružili in se skupaj igrali. Vsem je bila zabava všeč, zato se bomo zagotovo še srečali!
SKUPAJ POBARVAJMO DAN
Ob zaključnem dogodku projekta SKUPAJ POBARVAJMO DAN, ki se je tokrat zaradi nepredvidljivega vremena odvijal malo drugače kot običajno, so otroke vrtca Pivkolin obiskali sovrstniki Vrtca Ptuj iz enote Spominčica.
Sestali smo se v eni od igralnic in si pričarali solato iz copat. V solati so morali otroci poiskati svoje copate, ob tem pa so se imeli možnost predstaviti drug drugemu in se spoznati. Nato so sledile različne aktivnosti – razgibali smo se ob kratkem poligonu in izdelali vsak svoj copat.
Skupaj nam je bilo lepo in zagotovo se bomo srečali še kdaj.
IZLET OTROK IZ VRTCA PIVKOLIN
V petek, 17. maja, smo se otroci obeh oddelkov vrtca odpravili na izlet. Obiskali smo kmetijo v Sakušaku, kjer sta nas pričakali Tamara in Tinkara.
Nekateri otroci smo prvič doživeli vožnjo s kombijem, kar je bilo še posebej razburljivo. Ob prihodu smo si ogledali okolico manjše kmetije ter nahranili pujsa in kozo. Tamara, ki že vrsto let skrbi za konje in izvaja terapevtsko jahanje, nas je podučila, da je potrebno marsikaj postoriti, preden se lahko povzpneš na konja in uživaš v jahanju. Dobili smo kar precejšnje vile, ki smo jih seveda zlahka obvladali, počistili smo hlev in okolico. Pred ježo je bilo potrebno poskrbeti še za konja – navezati stik, ga počesati, urediti rep in osedlati, šele nato je sledila ježa. Nadeli smo si čelado, krepko prijeli za sedalo, pomagali pa sta tudi gostiteljici, ki sta mirno vodili konja in skrbeli za varnost. Ampak nas otrok ni nič skrbelo, ustnice so kar lezle v nasmeh, ko smo uživali na konjevem hrbtu, ki nas je lahkotno in mirno prenašal.
Po ježi smo se malenkost okrepčali s prigrizkom in pijačo ter se odpravili še v bližnji gozd. Premagovali smo različne ovire na poti, opazovali okolico, se skušali povezati z drevesom in umiriti v stiku z naravo.
Dopoldan je hitro in nadvse prijetno minil, uživali smo v stiku z živalmi in v družbi svojih vrstnikov.
DAN ZEMLJE
Ob dnevu Zemlje smo tudi v razvojnih oddelkih speljali vrsto aktivnosti, s katerimi smo se poučili o naši vlogi pri skrbi za okolje. Ob tej priložnosti smo si ogledali poučne posnetke o recikliranju in ločevanju odpadkov ter splošnih ukrepih za varovanje okolja. Po ogledu smo se še v praksi preizkusili v ločevanju odpadkov, med igro očistili morje, izdelali vsak svoj vrt in vanj posejali travo.
PREDPRAZNIČNE AKTIVNOSTI
V tednu pred velikonočnimi prazniki smo z različnimi tehnikami barvali papirnata in prava jajčka.
V GLEDALIŠČU
Otroci razvojnega vrtca smo se pridružili učencem naše šole pri ogledu predstave TAI IN ČAROVNICA. V predstavi mlada čarovnica, ki ima težave s čaranjem, v svojo sobo pričara dečka Taia. Hitro postaneta prijatelja in drug drugemu pomagata premagati težave, s katerimi se soočata. Čarovnica Taia nauči poguma, Tai pa čarovnico nauči, kako se učiti.
Otroci so bili nad predstavo navdušeni in upajo, da bodo lahko še kdaj obiskali podobno prireditev.
KAMIŠIBAJ – NESKONČNO TE IMAM RADA!
Otroci iz vrtca so si ogledali kamišibaj po zgodbi P. Peršolja Neskončno te imam rada! Sočustvovali so z račkom Pojem, ki na svoji poti do oceana doživi marsikatero prepreko, se znajde v stiski in razočaranju, vendar ne obupa. Najde ocean in se prepriča o mamini neskončni ljubezni. Pot premaguje s svojimi cimetovimi piškoti, ki ga tolažijo, krepijo in spominjajo na dom.
Tudi otroci so si v duhu povezovanja, druženja in prijetnih trenutkov spekli cimetove piškote. Ob skupni igri so se posladkali in preživeli prijetno dopoldne.
SENČNO GLEDALIŠČE
Logopedinja Olga nam je s pomočjo senčnega gledališča pričarala zgodbici DEBELA REPA in DOMEK. Obe zgodbi govorita o prijateljstvu in medsebojni pomoči.
IGRA NA SNEGU
Vremenska napoved je zelo razveselila naše najmanjše Pivkolinote, ki so se takoj po zajtrku prepustili zimski idili in igri na snegu.
VESELI DECEMBER
Veseli december je bil v vrtcu Pivkolin pester, zabaven, ustvarjalen in, kot je za nas v navadi, tudi navihano norčav.
ZOBOZDRAVSTVENA PREVENTIVA
V vrtcu nas je obiskala medicinska sestra Tjaša s svojo asistentko zmajčico Lili. Predstaviti sta nam prišli pomembnost rednega in pravilnega umivanja zob. Pokazali sta nam, kakšna je pravilna tehnika umivanja zob, nato je zmajčica Lili dovolila, da so ji otroci z njeno veliko krtačo pokazali, kaj so si zapomnili in česa so se naučili. Da bi se res naučili pravilnega krtačenja zob, je sestra Tjaša otrokom v skupini skrtačila zobe. Dogovorili smo se, da se bomo srečevali enkrat mesečno in se navajali ter učili pravilne nege in skrbi za zdrave zobe.
ŠPORTNI DAN ZA STARŠE
Za starše otrok, vključenih v vrtec Pivkolin, smo pripravili športni dan. Namen druženja je bil predvsem staršem predstaviti, kako poteka vodena vadba, ki jo za otroke pripravita delovna terapevtka in fizioterapevt, ter razložiti posamezne gibalne elemente in njihovo pomembnost. Starši so se v družbi svojih otrok preizkusili v raznih igrah in spretnostnem poligonu, se zabavali ob igri s ponjavo in preizkusili moči v vlečenju vrvi.
ČAROVNICE NA OBISKU
V predprazničnem tednu nas je obiskala »čarovnica« in nam prebrala zgodbico VELIKA BUČA. Ob zgodbi smo spoznali nove, strašne besede, nato pa iskali predmete, ki jih je čarovnica skrila in začarala, najti pa smo jih zmogli s pomočjo čarovne lučke in lupe. Cel teden smo bili strašno ustvarjalni, tiskali smo strašne bučke in si naredili čarovniške lučke.
TEDEN OTROKA V VRTCU PIVKOLIN
Oktober je tukaj in z njim vsakoletno »praznovanje« Tedna otroka, ki letos poteka od 2. do 6. oktobra 2023. Letošnji dogodek nosi zanimivo temo, ki obljublja, da bo spodbudila mlade misli in njihovo nenasitno željo po znanju: “ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI”. Tudi v vrtcu Pivkolin smo se in se še bomo z različnimi aktivnostmi posvetili osrednji temi in se potopili v vznemirljivi svet radovednosti, spodbujali njen razvoj in tako počastili ter negovali to prirojeno lastnost vsakega otroka.
1. dan: ZAKAJ JE PLASTELIN TAKO SUPER?
Zato, ker je vsestranski in ga lahko na različne načine uporabimo pri igri z otroki. Tukaj je še nekaj razlogov, zakaj je plastelin za otroke tako pomemben:
- Spodbuja senzorični razvoj – saj ima mehko, gnetljivo teksturo, ki otrokom omogoča taktilno stimulacijo. To jim lahko pomaga pri izboljšanju sposobnosti čutnega procesiranja in pri razvoju finomotoričnih spretnosti.
- Spodbuja ustvarjalnost – je odlično orodje za spodbujanje domišljije in ustvarjalnosti. Otrokom omogoča, da se izrazijo in s tem doživijo občutek zadovoljstva, ko ustvarijo nekaj edinstvenega.
- Poveča zbranost in pozornost – igranje s plastelinom lahko otrokom pomaga izboljšati zbranost in pozornost. Ponavljajoča se dejanja gnetenja, valjanja in oblikovanja testa so lahko pomirjujoča in meditativna ter jim pomagajo, da se sprostijo in osredotočijo.
- Izboljša komunikacijske spretnosti – lahko se uporablja kot orodje, ki otrokom pomaga pri izražanju ali ustvarja zanimive možnosti, ki preko igre spodbujajo razvoj različnih komunikacijskih veščin.
Na splošno je plastelin učinkovito orodje, ki otrokom zagotavlja zabaven in zanimiv način za učenje novih spretnosti in ustvarjalno izražanje. Mi smo pripravili domači plastelin, ki smo ga obarvali z različnimi jedilnimi barvami in ga odišavili z različnimi aromami. Opazovali smo, kako se barva vmeša v osnovno testo, kako se mešajo plastelini različne barve in kako se posamezne barve med seboj mešajo. Ob tem pa smo se čudovito zabavali.
2. dan: ZAKAJ JE ŠPORT POMEMBEN ZA NAŠE ZDRAVJE?
Zato, ker je gibanje pomemben del otrokovega življenja. Aktivnosti, kot so hoja, tek, skakanje, prijemanje in manipuliranje s predmeti ter mnoge druge, pomagajo razviti motorične spretnosti, ki jih otroci potrebujejo za opravljanje različnih vsakodnevnih dejavnosti. Dovolj gibalnih izkušenj pomaga otrokom izboljšati splošno kakovost njihovega življenja, saj se krepijo njihova samostojnost, socialna interakcija in samospoštovanje. Z dovolj gibanja se otroci naučijo bolje obvladovati svoje telo, naučijo se preprečevati poškodbe in ohranjajo dobro telesno zdravje. Gibanje je kot skrivnostna sestavina recepta za zabavno in zadovoljno otroštvo! Razne športne in gibalne igre otroke učijo timskega dela, krepijo njihovo samozavest in jih naredijo zelo aktivne. Poleg tega, kdo ne bi rad tekal naokoli, brcal žoge ali dosegal golov s prijatelji? Mi smo pretekli KROS in si prislužili medalje!! Za nagrado pa smo obiskali še otroško igrišče pri OŠ Ljudski vrt.
3. dan: ZAKAJ JE DOBRO JESTI SADJE?
Zato, ker je zdrava prehrana, tako kot gibanje, zelo pomembna za naše zdravje. Sveže sadje je del zdravega prehranjevanja, za nas pa je pomembno zato, ker z njim zaužijemo vitamine, minerale in vlakna, ki nas varujejo pred boleznimi in skrbijo za naše dobro počutje.
Mi smo se odločili, da si nadenemo kuharske kape in pripravimo sadno kupo. Najprej smo sadje oprali, preverili, ali znamo poimenovati sadeže, ki jih bomo narezali v kupo, nato pa smo se še preizkusili v okušanju. Z zaprtimi očmi so otroci poskušali ugotoviti, kateri sadež smo jim ponudili. Kot pravi chefi so otroci nato sadje narezali, premešali, okrasili s smetano in pisanimi mrvicami ter servirali.
4. dan: ZAKAJ RAZISKOVATI Z EKSPERIMENTI?
Poskusi so iz različnih razlogov zanimivi in koristni za otroke. Preko poskusov se otroci neposredno ukvarjajo z abstraktnimi in teoretičnimi pojmi, raznolikimi materiali ter se na otipljiv in praktičen način o njih učijo. Številni poskusi vključujejo čutne izkušnje, kot so vizualni dražljaji, dotik, vonj, sluh … Učenje z vključevanjem več čutil je zelo spodbudno in zanimivo. Z uporabo eksperimentov pa v učenje vnesemo naravni element vznemirjenja in radovednosti, kar otroke motivira za dejavno sodelovanje pri učenju, saj jih pogosto privlačita novost in nepredvidljivost rezultatov poskusov. Z izvajanjem poskusov otroke učimo tudi praktičnih življenjskih veščin, saj izvajanje poskusov zahteva sledenje navodilom po korakih, urejanje materialov in izvajanje ter upoštevanje varnostnih ukrepov.
Eksperimenti so zanimivi zato, ker zagotavljajo priložnosti za raziskovanje in razvoj spretnosti, hkrati pa v prilagojenem in zanimivem okolju spodbujajo interes do učenja. Mi smo raziskovali lastnosti magneta. Naš izziv je bil z magnetom pripeljati kovinsko sponko iz lončka z vodo, brez da bi si zmočili prste. Opazovali smo vpliv detergenta na barve v mleku, kar je bilo posebej zanimivo zaradi odziva in mešanja barv. Iz sode bikarbone in kisa smo naredili vulkan. Iz olja, vode in šumečih tablet smo izdelali lava lampico. Zadnji eksperiment je bil zmagovalec, saj nam je bil najbolj všeč.
5. dan: ZAKAJ SI OGLEDATI ANIMIRANI FILM?
Zato, ker je gledanje animiranega filma čudovita izkušnja za razvijanje domišljije. Otroke popelje na neverjetne pustolovščine v daljne dežele, očarljiva kraljestva in celo v vesolje. Govoreče živali, neverjetna bitja, igrače, ki oživijo; animirani filmi otrokom predstavijo svet, poln nenavadnih bitij, svetov in doživetij, ki spodbujajo njihovo ustvarjalnost, poleg tega pa so vedno zelo zabavni in nam ob ogledu omogočijo veliko smeha. Če v organizacijo dogodka vključimo še pripravo pokajoče koruze, je zabava zagotovljena.
V vrtcu Pivkolin smo pripravili kokice in si ogledali animirani film TOY STORY 4.
RAZBITA BUČA
Jesen se je že začela. V vrtcu Pivkolin smo jo pozdravili in obeležili z zgodbico RAZBITA BUČA. Otroci so ji pozorno prisluhnili in ob pripovedovanju aktivno sodelovali. Spoznavali smo nove pojme, se naučili izgovarjave novih besed in se preizkusili v moči, kdo lahko dvigne težko bučo. Naša buča se, v nasprotju z bučo iz zgodbice, ni razletela na koščke, smo jo pa sami ročno iztrebili. Ločili smo bučno meso od koščic. Koščice smo očistili in jih posušili, buči pa izrezali vrata in okenca ter tako pripravili dom, če bi ga potrebovala kakšna miška. Pripravljene bučne hiške smo nesli na šolski vrt. Vsak dan bomo preverili, če je morda kakšni miški všeč v naši bučni hiški.