Osnovna šola dr. Ljudevita Pivka Ptuj aktivno sodeluje v okviru projekta I-šola, katerega glavni cilj in namen je predvsem celovit razvoj digitalnih kompetenc učečih se.
V 9. razredu prilagojenega izobraževalnega programa z nižjim izobrazbenim standardom se v okviru Karierne orientacije veliko pogovarjamo in raziskujemo glede možnosti nadaljnjega izobraževanja.
Cilj razrednih ur je izoblikovati jasno namero, kaj si želim postati oz. v kateri delovni sredini vidim sebe v prihodnosti. Pot do tja pa seveda vodi še čez različne srednje šole oz. vpis v nižje poklicne programe (NPI).
Da si vse skupaj lažje predstavljamo, smo se poslužili brskanja po internetu, oziroma iskanja uporabnih informacij v povezavi s poklicnim usmerjanjem.
Cilj ob tem je seveda uriti tudi sodelovalno učenje, uporabo digitalnih orodij pri pouku in seveda krepitev digitalnih kompetenc učencev.
V skupini smo najprej predstavili vse možnosti nadaljnjega šolanja in nato smo pridobivali informacije o vsakem programu, v katere se učenci lahko vpišejo. Pogledali smo si predstavitvene videe nekaterih šol, poiskali predmetnik, urnik in imena učiteljev, ki tam poučujejo. Prav tako smo opazovali, kakšna je preglednost internetnih strani različnih šol in kako hitro lahko najdemo želene informacije. Učenci so poiskali rubriko za starše in za dijake, kjer so lahko našli strnjene informacije, ki jih potrebujejo.
Aktivnost jih je spodbujala k sodelovanju, samostojnem raziskovanju, izmenjavi mnenj in hkrati krepljenju in razvijanju digitalne kompetence.
Učenci so z zanimanjem iskali informacije srednje šole, katero so si izbrali kot nadaljnjo pot izobraževanja.
Vsekakor pa pogled na srednjo šolo preko digitalnih vsebin ne more nadomestiti obiska določene srednje šole, kjer si lahko v živo ogledajo prostore in jim svetovalni delavci predstavijo programe ter življenje na tej šoli.
Zato vsako leto v okviru tehniških dni opravimo tudi ne – digitalni pogled na srednješolsko izobraževanje in se odpravimo na obisk teh srednjih šol.
Borislava Munda, OŠ dr. Ljudevita Pivka