V sredo, 10.5.2017, se bodo 4 učenci posebnega programa ponovno odpravili na delovno prakso v mesto Ptuj. V okviru projekta »Vključevanje mladostnikov s posebnimi potrebami v večinsko delovno okolje«, kjer želimo mladostnike vključiti v običajno delovno in socialno sredino, bodo delali v lokalih in ustanovah, kjer se srečujemo vsi meščani. Naše učence boste tako lahko spet srečali v Bo caffeju, kjer bo Rajko pomagal v strežbi, v cvetličarni Roža, kjer bo Andrej usvajal cvetličarska znanja, v frizerskem salonu Elnett, kjer bo Gina opravljala lažja frizerska opravila ter na Mestni občini Ptuj, kjer boste kot pomočnico srečali Valerijo. Ponovno bodo pridobivali znanje, izkušnje, delovne sposobnosti ter razvijali socialne veščine pod vodstvom dobrosrčnih in velikodušnih mentorjev.
Vabimo vas, da se kakšno sredo dopoldan odpravite v mesto ter se sami prepričate o uspešnosti naših učencev kakor tudi o pomembnosti njihove vključenosti v naše vsakdanje okolje. Iskrena hvala gospe Tatjani iz Bo caffe-ja, gospe Brigiti iz cvetličarne Roža, gospe Tatjani iz frizerskega salona Elnett ter Mestni občini Ptuj za njihovo dobro voljo in pripravljenost sodelovati v projektu.
Tanja Ješovnik, prof.def.
Moj dan na praksi v kavarni
Jaz sem Rajko Bučar. Že tretjo leto opravljam prakso pri gospe Tatjani v kavarni BO caffe. Pomagam streči pijačo. Goste, ki pridejo grem vprašat kaj želijo piti, nato pa povem Tatjani, ki vse pripravi. Jaz pa potem odnesem na mizo. Potem, ko grejo pa mizo tudi pospravim in počistim pepelnike. Zjutraj tudi pomagam pri pripravi terase. Na stole zložim blazine. Dostikrat postrežem kapučino in kavo. Paziti moram, ko grem s pladnjem in pijačo preko ceste. Dobil sem nekaj napitnine. Tatjana je bila vesela, da znam streči pijačo. Zahvalil sem se ji, da je tako prijazna do mene. Rad hodim na prakso.
Praksa v cvetličarni
Jaz sem Andrej, obiskujem 6. stopnjo na OŠ dr. Ljudevita Pivka. Opravljam prakso v cvetličarni Roža na Ptuju. Brigita me je veselo sprejela. Dobil se nov delovni brezrokavnik. Na prakso hodim vsako sredo in se zelo veselim. Pomagam z različnimi deli. Gospa Brigita me je naučila čistiti vrtnice, nagelje in še druge rože. Ovijal sem tudi pladnje za darila. Veliko sem se naučil. Brigita je bila zelo prijazna. Me je veliko novega naučila in povedala. To je bila moja zadnja praksa v cvetličarni Roža, ker zaključujem s šolanjem. Tega nikoli ne bom pozabil. Sem se imel lepo. Najlepša hvala gospe Brigiti, ki me je veliko naučila. Zelo dobro se spozna na rože, prsti ji hitro letijo in ima zlate roke. Vesel sem, da sem imel možnost hoditi na prakso v cvetličarno.
Andrej Gjorek
Praksa na mestni občini
Moje ime je Valerija. Letos opravljam delovno prakso na občini na Ptuju. Prvi dan sva z učiteljico počakali pri vratarju. Sprejela me je gospa Darinka, ki je moja mentorica. Prvi dan sem spoznala delavce, potem pa sem se lotila dela. Prinesla sem pošto, fotokopirala sem dokumente, arhivirala sem časopise, žigosala sem liste. Naslednjič sem pa spoznala gospoda župana, s katerim sem se tudi slikala. Všeč mi je in vesela sem, da lahko opravljam delovno prakso. Hvala vam, da ste me sprejeli na prakso. Zelo mi je bilo super ker ste me sprejeli na prakso vsi delavci, še posebej župan Milan Senčar Lepo je bilo z vami, zelo sem se zabavala.
Valerija Kopšič
Moja praksa v frizerskem salonu pri frizerki
Moje ime je Gina, obiskujem 6. stopnjo na OŠ dr. Ljudevita Pivka. Že drugo leto opravljam prakso v frizerskem salonu ELNETT. Prvič, ko sem prišla na prakso k frizerki sem se predstavila in ona se je meni. Delam z gospo Tatjano. To delo mi je zelo všeč. Pomagam ji pri opravilih. Čistim navijalke, to pomeni, da odstranim papirčke, jih operem in zložim na brisačo. Očistim tudi krtače in glavnike. Vsakokrat očistim tudi vozičke. Obešam mokre brisače na sušilnik. Vmes imam malico in gospa Tatjana mi časti vročo čokolado. Vedno ji kaj narišem ali izdelam. Ona pa meni podari čokolado in napitnino. Za zaključek prakse pa bo mi naredila frizuro- Porezala me bo, naredila blond pramene in potem še nakodrala lase. Jaz bom njej naredila okvir s školjkami. Dobro sva se razumele, včasih sva se pohecale in nasmejale do ušes. Zelo mi je bilo fajn z vami.
Gina Bezjak
Članek Aktivno vključeni v delovno okolje, objavljen v 5. številki Ptujčana, 27. maja 2016 na strani 19 si preberite na: http://www.ptuj.si/API/download.php?fid=13054&show=1
O našem Inovacijskem projektu poroča tudi spletni portal mesta Ptuj: http://discoverptuj.eu/odmeven-projekt-os-ljudevita-pivka/
Kratek članek o projektu “Vključevanje mladostnikov s posebnimi potrebami v večinsko delovno okolje” je bil objavljen tudi v Štajerskem tedniku, ki je izšel v petek 10.6.2016, na strani 18.
NAŠI UČENCI SPET MED VAMI
Pet učencev iz Posebnega programa je v začetku aprila pričelo opravljati svojo prakso v večinskem delovnem okolju. Vsak od njih bo vsak petek, vse do konca šolskega leta, spoznaval delo in usvajal delovne veščine v enem izmed poklicev.
Veseli smo, da so naše mladostnike na prakso ponovno sprejeli v kavarni Bo caffe, cvetličarni Roža ter trgovinici Skrinjica unikatov. Prakso pa so letos prvič našim učencem omogočili tudi na Mestni občini Ptuj in v frizerskem salonu Elnett. Vsem lastnikom omenjenih podjetij in odgovornim na Mestni občini se iz srca zahvaljujemo za njihov velikodušen sprejem in pripravljenost, da svoje znanje delijo tudi z našimi mladostniki. Mladostniki so, z do sedaj izvedenimi dnevi prakse, izjemno zadovoljni. Povedo, da so se že naučili nekaterih novih spretnosti in veščin pa tudi razvijali in krepili že obstoječe.
Praksa mladostnikov poteka v okviru projekta z naslovom »Vključevanje mladostnikov s posebnimi potrebami v večinsko delovno okolje«. Strokovno oporo nam nudi strokovna konzulentka dr. Natalija Komljanc iz Središča za kakovost in raziskovanje Zavoda RS za šolstvo.
Vljudno vabljeni, da obiščete omenjene lokale in se prepričate sami, da gre delo mladostnikom odlično od rok.
Tanja Ješovnik
Polletno poročilo inovacijskega projekta
Naš inovacijski projekt z naslovom »Vključevanje mladostnikov s posebnimi potrebami v večinsko delovno okolje« se v letošnjem šolskem letu nadaljuje. Strokovno oporo in nasvete nam nudi strokovna konzulentka dr. Natalija Komljanc iz središča za kakovost in raziskovanje Zavoda RS za šolstvo.
V lanskem šolskem letu (2014/15), ko smo s projektom pričeli, smo si zastavili več ciljev, ki so vsi vsebinsko podpirali glavni cilj in hkrati našo veliko željo. Vključitev mladostnikov iz višjih stopenj Posebnega programa v vsakdanje, običajno delovno okolje. To je cilj, ki je zagotovo tudi kazalnik prihodnosti. Cilj, ki vključuje in združuje. Cilj, ki daje mladostnikom s posebnimi potrebami upanje na sprejetost v običajno življenje. To običajno, vsakdanje življenje večine ljudi, naši mladostniki zelo dobro poznajo in si želijo biti del njega.
Lani smo se vključevanja lotili tako, da smo v okviru redne šolske prakse učencem omogočili opravljanje prakse tudi v običajnih podjetjih. Pet podjetij/organizacij iz centra Ptuja je izkazalo pripravljenost sodelovati v projektu. Izredno smo hvaležni vsem lastnikom/vodjem, da so s pogumom in optimizmom sprejeli naše učence, se jim posvetili ter uvedli v delo, ki ga opravljajo.
Vsak petek, 2 meseca in pol, 10 delovnih dni, so se naši učenci kalili v usvajanju novih veščin in v prilagajanju novemu okolju. In okolje se je kalilo v sprejemanju drugačnosti kot nekaj običajnega. Odzivi so bili neverjetni, pozitivni, sprejemajoči, čudoviti. Na obeh straneh.
Letos torej s projektom nadaljujemo in ga hkrati nadgrajujemo. Mladostniki, ki so na lanski praksi izkazali največ interesa in zavzetosti za delo, pa tudi sposobnost prilagajanja in določeno mero samoiniciativnosti, bodo letos prakso v okviru projekta opravljali v več delih. Vsak del bo obsegal 10 srečanj oz. 10 delovnih dni, ki bodo potekali ob petkih. Nadgradnja letošnjega dela je, da bo določen učenec, vseh 10 delovnih dni prakso opravljal na enem delovnem mestu. Prednost takšnega načina je zagotovo v prilagajanju novemu okolju in ljudem, ki se v tem okolju gibajo (zaposleni, obiskovalci,…). Prilagajanje in spoznavanje je namenjeno tako našim učencem kot ljudem, ki bodo z njimi prihajali v stik.
Menimo, da bodo na takšen način lahko delodajalci učenca dobro spoznali, se prepričali o njegovih sposobnostih in močnih področjih, ga naučili določenih aktivnosti, mu prikazali delo, ki ga opravljajo, ga seznanili s pozitivnimi in manj pozitivnimi platmi tovrstnega poklica, preverili doslednost in samostojnost učenca pri naročenih opravilih, učenca vključili v socialno mrežo strank, ki obiskujejo njihov lokal, obiskovalci se bodo navadili na prisotnost pomožnega osebja in sprejeli njihovo osebnost in še veliko več.
Našim učencem pa bo takšna oblika dela prav tako omogočila varen stik z novim okoljem, natančno in poglobljeno spoznavanje z okoljem in ljudmi v njem. Po vzpostavljenem zaupanju se bodo seznanili z delovnimi nalogami, z novimi postopki in načini opravljanja dela, prilagoditi se bodo morali navodilom delodajalca ter jih upoštevati. Spoznali bodo prednosti in slabosti poklica, da je potrebno denar zaslužiti in da to ni povsem enostavna naloga, potruditi se bodo morali pri opravljanju del in vztrajati. Poplačani pa bodo z dobro opravljenim delom, z lastnim zadovoljstvom ob dobro opravljenem delu, s pohvalo delodajalca in sprejetostjo v okolje. Spoznali bodo tudi veliko novih ljudi, s katerimi bodo vljudno komunicirali, morebiti se kje spletejo tudi prijateljske vezi. Spoznali bodo, da je redno delo resna in odgovorna naloga, ki pa hkrati prinaša tudi obilo zadovoljstva, izpolnjenosti in sreče.
To so naši načrti in naše želje. Učenci se že iskreno veselijo prakse in kakor hitro bo znan datum pričetka, vas bomo o tem obvestili, da jih boste lahko prišli pogledat in se na lastni koži prepričali, da jim gre delo odlično od rok.
Tanja Ješovnik, vodja Inovacijskega projekta
V šolskem letu 2014/15 smo se lotili inovacijskega projekta z naslovom VKLJUČEVANJE MLADOSTNIKOV Z ZMERNO, TEŽJO IN TEŽKO MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU V VEČINSKO DELOVNO OKOLJE. Vsako leto se naši mladostniki iz posebnega programa 4 in 5 udeležijo delovne prakse, kjer pridobivajo delovne izkušnje ter svoje usvojeno znanje prenašajo v delovno okolje. Na vsakoletni praksi spoznavajo novo delovno okolje izven šole ter se tako pripravljajo na življenje po zaključku šolanja.
Delovno prakso so naši učenci do sedaj opravljali le v različnih Varstveno-delovnih centrih (VDC) – Sonček, Sožitje, Dornava. Delovnim nalogam, ki so jim jih glede na njihove sposobnosti zastavili mentorji, so se posvečali z vso resnostjo ter se izkazali kot pridni delavci. Varstveno delovni centri trenutno predstavljajo edino obliko zaposlovanja oseb z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju. Naš projekt pa širi pogled in se trudi premikati meje. Želimo namreč, da bi se lahko naši mladostniki iz posebnega programa vključili v večinsko delovno okolje. V vsakdanje delovno okolje, kjer se srečujemo vsi zaposleni. Sprva le v obliki prakse, kasneje pa v obliki zaposlitve pod posebnimi pogoji. Želimo, da bi okolje in družba spoznala, da so tudi osebe z motnjami v duševnem razvoju lahko zanesljivi, vestni in odgovorni delavci, ki pa vendarle potrebujejo jasna navodila ter usmerjanje. Učenci pa bi spoznali, da je njihova nadaljnja življenjska pot odvisna tudi od njih samih.
Člani Inovacijskega projekta: Natalija Sagadin, Tanja Ješovnik, Marija Arnuš, Dragica Emeršič, Jasna Veber Zazula, Milan Grah in ravnateljica mag. Lidija Hameršak Marin.
Tanja Ješovnik
DELOVNA PRAKSA UČENCEV POSEBNEGA PROGRAMA
V petek, 20. 3. 2015 so učenci Posebnega programa 4.- 6. stopnje pričeli z vsakoletno delovno prakso. Običajno so učenci hodili na prakso v Varstveno delovne centre (VDC) Sonček, Sožitje, Dornava in Dornava-Budina. Letos pa smo jim, ob VDC-jih, omogočili, da znanje in izkušnje nabirajo še v nekaterih dejavnostih na Ptuju. Tako se nekateri učenci odpravljajo na prakso v Kavarno BO caffe, cvetličarno Roža, trgovinico Skrinjica unikatov, mizarstvo – suha roba Pintar ter TIC – Turistično informacijski center. Na tem mestu velja omeniti, da se delovna praksa povezuje z našim Inovacijskim projektom z naslovom »Vključevanje mladostnikov z motnjo v duševnem razvoju v večinsko delovno okolje«.
Začetek delovne prakse smo vsi pričakali z velikim navdušenjem, prisotne pa je bilo kar nekaj treme in neučakanosti. Vendar se je začetna trema po prvi uri na »delovnem mestu« hitro razblinila. Rajko je kot pravi natakar stregel goste s kavicami in sendviči. Janko se je hitro vživel v nego in skrb za rožice ter ob njih prav zacvetel. Andrej je pilil svoje znanje v trgovini s suho robo, kjer se je dodatno izpolnjeval v žganju v les. Izdelal je desko z motivom slovenskih nageljnov. Kaja je sprejemala tuje in slovenske turiste, ki so se oglasili v TIC-u ter jim predstavila mesto Ptuj. Urejala je tudi polico s prospekti. V trgovinici unikatov pa je Gina zlagala oblačila, lepila cene ter pomagala pri prodaji.
Naši učenci so bili s strani delodajalcev zelo pohvaljeni za marljivost in prijaznost. Navdušeni in srečni pa so bili tudi učenci. V šolo so se vrnili polni novih izkušenj in samozavesti. Se že veselimo prihodnjih petkov, ko se bo praksa nadaljevala.
Pridite nas kaj pogledat. Z veseljem vas bomo sprejeli in vas postregli.
Natalija Sagadin, Tanja Ješovnik
http://www.petv.tv/video/informativne-oddaje/ptujska-kronika-sreda-10-junij-2015/