vaja 2

vaja

 

Razredi Izbirni predmet Izbirni predmet Izbirni predmet  Izbirni predmet
7., 8. in 9. razred PLES
RAČUNALNIŠTVO LIKOVNO SNOVANJE
 
Izvajalci Dragica Emeršič Damjan Šimenko Alenka Kosem
PPVI 4-6
ROČNA DELA KUHANJE  ORFFI  PLES 
Izvajalci  Mateja Vajda Milena Zupanič Jasna Veber Zazula Dragica Emeršič
PPVI 4-6
FOLKLORA   JOGA ORFFI ŠIVANJE
 Izvajalci Vesna Horvat  Jasna Veber Zazula   Klementina Mikec Korpič Dragica Emeršič
PPVI 6  VRTNARJENJE  
 Izvajalci  Marija Arnuš

JOGA

Program pripravila: Jasna Veber Zazula

JOGA je celostna znanost o človeku. Je harmonija telesa, duha in duše. Sistematična jogijska vadba razvija zdravje, skladnost in uravnoteženost telesa, uma, zavesti in duše. Vse vaje celovito učinkujejo na človeka. Cilj vadbe joge na naši šoli je razvijanje tehnik sproščanja. Poudarek je na telesni in mentalni sprostitvi, vzpodbuja in ohranja pa se tudi družbeno in duhovno zdravje. Poglobljeno izvajamo različne vaje sproščanja, vaje za ozaveščanje in poglabljanje dihanja (pranajama) ter telesne vaje (asane), ki vodijo k sprostitvi. Vse vaje prilagajamo posameznikom, ki vadijo po svojih zmožnostih in v svojem ritmu. Ker učenci veliko sedijo, izvajamo tudi vaje za prožnost hrbtenice in za krepitev trebušnih mišic, za ohranjanje gibljivosti sklepov ter za splošno vzdrževanje telesne kondicije, ki je izrednega pomena za krepitev imunskega sistema. Jogijske tehnike povezujemo z elementi spiritualne glasbe. Preizkušamo različne zvoke in delovanje le-teh na nas. Učence motiviramo skozi pravljične in poučne zgodbe ter jih v svet gibanja popeljemo skozi igro in domišljijske predstave. Učenci spoznavajo svoje telo kot celoto ter ozaveščajo posamezne dele svojega telesa. Zavedajo se delovanja telesa, ga negujejo in krepijo gibčnost. Učijo se sprostitve in zbranosti. Učijo se zavedanja svojih dobrih plati, v sebi iščejo in ozaveščajo dobroto, ljubezen in pogum. Učijo se povezovanja s samim seboj, obenem pa se vsi skupaj povezujemo v harmonično delujočo celoto. Šolska ura traja 60 minut, dejavnost pa izvajamo v učilnici št. 18/1. nadstropje. Vsaka posamezna vadba vsebuje vse osnovne sestavine (sproščanje, asane in pranajamo). Jogijsko vadbo izvajamo sistematično, po načelu od preprostega k zahtevnejšemu. Program vadbe je zastavljen na podlagi naslednjih strokovnih priročnikov: Sistem Joga v vsakdanjem življenju, avtor Paramhans Swami Maheshwarananda / Pravljična joga, priročnik za vadbo joge za otroke stare od 2 do 5 let, avtorica Urška Božič / Moj očka je presta: Joga za starše in otroke, avtor Baron Baptiste / Posnemajmo živali, slikanica joge za zdravo življenje, avtorica Pauline Mainland / Yoga for Children with Autism Scectrum Disorders, a step-by-step guide for parents and caregivers, avtor Dion E. Betts and Stacey W. Betts / Yoga therapy for Every Special Child, Meeting Needs in a Natural Setting, avtorica Nancy Williams / Yoga for all Kids, avtorica Susan Kramer / Buda za lahko noč: Čarobne, razsvetljujoče in navdihujoče zgodbe ljubezni in modrosti za otroke, avtor Dharmachari Nagaraja.

Pri celoletni vadbi joge bodo učenci spoznali naslednje sklope asan:

Telesne vaje v ležečem položaju: napenjanje meč, različne torzije, kolo, primik kolena k trupu, valjanje, pretegovanje, zasuki, kobra, most, gora, leteča preproga, pol-sveča, sveča, aligator, kit, speči tiger, speča kača.

Telesne vaje v sedečem položaju: pol-metulj, metulj, zajec, mačka, tiger, pes, lev, žaba, kamela, telefon, jezdec, junak.

Telesne vaje v stoječem položaju: zasuki glave, dviganje ramen, kroženje z rameni, križanje rok nad glavo, trikotnik, priklon, strelec, labod, drevo, palma, štorklja, žirafa, goska, orel, vodnjak, letalo, pozdrav na eni nogi.

Sklopi sestavljenih vaj: mnogi pravljični sklopi, pozdrav soncu, khatupranam, tibetanske vaje in sproščanje z joga nydro.


VRTNARJENJE

Program pripravila: Jasna Veber Zazula

Pri Izbirni vsebini VRTNARJENJE bodo učenci ozaveščali ljubezen do narave. Usvojili bodo osnovna vedenja o pomenu, značilnostih in pogojih za vrtnarjenje in iz tega področja pridobili mnoga teoretična spoznanja in praktične izkušnje. Spoznali se bodo s permakulturnim načrtovanjem ekovrta, z ekološkim načinom pridelovanja zelenjave in zelišč in z organskimi pridelki. Vrtnarjenje bodo povezovali z zdravim načinom življenja, s poudarkom na prehranjevanju ter ponotranjili dejstvo, da vrtnarjenje ni zgolj delo in garanje, temveč način življenja, prijetna sprostitev in uživanje v opazovanju celotnega kroga – od semena do končne uporabe v različne namene. Učenci bodo krepili voljo do dela v naravi in preživljanja časa v naravi. Ob tem bodo razvijali pozitivno čustvovanje in socializacijo. Mnogo časa bodo preživeli na svežem zraku in v gibanju. V vseh letnih časih bomo namreč načrtovali, ustvarjali in urejali naš šolski ekovrt. Redno bomo opazovali tudi vrtove in vrtičkarje v šolski okolici. Obiskovali bomo mestno tržnico in različne vrtnarije. Hodili bomo na učne sprehode na travnike in v gozdove, kjer bomo usmerili pozornost v značilnosti narave in njene spremembe v različnih letnih časih. Spoznali bodo mnoge zdravilne rastline, jih tudi nabirali, uporabili in urejali v herbarij. Spoznavali jih bodo po vonju, barvi, obliki, uporabi in zdravilnih učinkih. Pri tem bomo ves čas izrazito negovali in krepili svoja občutja. Spoznali bomo enoletne rastline in trajnice. Naučili se bomo uporabljati literaturo, iz katere bomo luščili modrosti strokovnjakov in zdravilne učinke rastlin. Izkusili bomo celoten krog pridelovanja in uporabe zdravilnih rastlin. Začeli bomo pri sejanju semen v lončke, opazovali njihovo kaljenje, negovali bomo rastoče sadike in jih spomladi presadili na zunanje površine. Spoznali in uporabljali bomo vrtno orodje in pripomočke. Načrtovali bomo vrt s poudarkom na dobrih skupnostih oz. združbah. Negovali bomo vrt z zalivanjem, pletjem, obrezovanjem ter urejanjem različnih gredic: cvetličnih (ognjič, ameriški slamnik, kapucinke, tagetes, marjetice, vijolice, trobentice, sivka, šentjanževka, meta, melisa, limonska trava, citronka, hermelika, natresk…), zeliščnih (origano, majaron, timijan, rožmarin, pehtran, bazilika, listnati česen, drobnjak), zelenjavnih (Korenovke: rdeča in črna redkev, korenje, peteršilj, zelena, luštrek, čebula, česen, por, krompir, topinambur / Plodovke: grah, fižol, koruza, jajčevec, kumare, paradižnik, paprika, feferoni, bučke, beluši / Listnice: solate, zelje, blitva, špinača / Kapustnice: cvetača, brokoli, koleraba, ohrovt). Izdelali bomo različne grede po permakulturnih zakonitostih. Izdelali bomo tudi kompostnik in se učili pravilnega kompostiranja. Ustrezno bomo pognojili vrt. Izdelali bomo nekaj naravnih pripravkov iz pelina in koprive za boljšo rast rastlin, uredili domovanje za prezimovanje koristnih žuželk in na naraven način preganjali škodljivce iz vrta. Učenci se bodo naučili tudi pravilnega pobiranja pridelkov iz vrta, njihovega ustreznega skladiščenja in uporabe v gospodinjstvu. Spoznali in pripravili bomo tudi nekaj sadnih dobrot iz avtohtonih slovenskih vrst sadja (jagode, rabarbara, ribez, maline, robide, borovnice, jabolka, hruške, marelice, breskve, slive). Jeseni bomo nabrali tudi dve vrsti zdravilnih plodov: brin in šipek ter se spoznali z zdravilnimi učinki obeh. Pozimi, ko bo vrt počival pod snežno odejo pa bomo imeli zaposlitve v topli učilnici. Po preverjenih recepturah bomo izdelovali izdelke kot so: naravno zeliščno milo, zeliščna krema, zeliščna sol, zeliščno olje, zeliščna svečka, zeliščna dišavna blazinica… Okrepčali se bomo s suhim sadjem, ki ga bomo sušili v jesenskem času. Kuhali si bomo različne zeliščne čaje, ki jih bomo prav tako sami nabrali (npr. meta, melisa, slez, bezeg, žajbelj, kamilica, sivka, kopriva, limonska trava, hmelj, lipa…) in uživali v okušanju zeliščnih namazov ter drugih drobnih zeliščnih dobrot. Pouk bomo izvajali zunaj na vrtu in v učnem stanovanju.